Hakukoneoptimointi

Me tiedämme kuinka saada sivustollesi lisää kävijöitä ja yritykselle lisää asiakkaita ja myyntiä kustannustehokkaasti. Tämän mahdollistaa hakukoneoptimointi.
Tekemämme hakukoneoptimoinnin avulla parannamme sivustosi näkyvyyttä, jotta erotut massasta.

Hakukoneoptimointi

WordPress hakukoneoptimointi lisää näkyvyyttä, kävijämäärää ja myyntiä.

Mitä palvelu sisältää?

SEO-auditointi

Meidän kattavan SEO-auditoinnin avulla kartoitamme sivustosi hakukonenäkyvyyden tämän hetkisen tilanteen, jonka pohjalta lähdemme rakentamaan hakukoneoptimointisuunnitelmaa.

Tekninen SEO hakukoneoptimointi

Tekninen hakukoneoptimointi on tärkeä palanen sivuston näkyvyyden kannalta.  Sen avulla teemme sivustosta nopeamman, käyttäjäystävällisemmän ja näkyvämmän hakukoneessa.

Sisällön optimointi

Optimoimme sivuston otsikot eli titlet, meta-kuvaukset, linkit, tekstit ja kuvat hakukoneystävällisiksi. 

Hakusanatutkimus

Teemme analyysin avainsanoista, joilla asiakkaat löytävät luoksesi verkossa.  Tutkimukseen kuuluu myös kilpailija-analyysi, josta pystymme seurata mitä hakusanoja kilpailijasi käyttävät.

Hakukoneoptimointi on jatkuvaa prosessia, kysy lisää ylläpitävästä optimoinnistamme.

hakukoneoptimointi

Mitä on hakukoneoptimointi ?

Hakukoneoptimointi eli SEO (Search Engine Optimization) on pohjimmiltaan verkkosivujen muuntamista käyttäjäystävällisemmäksi.

Sen päätavoitteena on parantaa näkyvyyttä hakukoneiden hakutuloksissa, joka tuottaa verkkosivuille enemmän kävijävirtaa.

Miksi hakukoneoptimointia tarvitaan?

Hakukoneoptimoinnista lisääntyvä hakukonenäkyvyys on tärkein osa yrityksen markkinointiviestintää.

Hakukoneet, kuten Google, pyrkivät lukuisilla kriteereillään luokittelemaan merkityksellisimmät ja käyttäjäystävällisimmät verkkosivut hakutulostensa kärkeen.

Sillä hakukoneiden käyttäjät valitsevat suurimmalla todennäköisyydellä hakutuloksissaan kärkeen sijoittuneet sivut, hakukoneoptimointi on tärkeä jokaiselle kävijöitä hakevalle verkkosivustolle. 

Avainsanat tärkeässä roolissa.

Miten tehdään hakukoneoptimointi?

Hakukoneille tärkeänä tekijänä toimivat verkkosivulle annetut avainhakusanat (keywords).

Luokitteluun liittyy kuitenkin myös useita muita tekijöitä, kuten niin sanotut ennalta arvaamattomat hakusanat, linkkisuosio, erillisten sivujen sanamäärä sekä verkkosivujen latautumisaika.

Hakukoneoptimointi on kerma kakun päällä, sisältö ruokkii asiakkaan.

Landing page ja hakukoneoptimointi

Kun tavoitteena on saada uusia asiakkaita yrityksellesi, pelkästään hakukonenäkyvyys ei ole tärkeässä osassa. Verkkosivujen sisääntulosivun (Landing page) tulisi olla kävijöitä houkuttelevat ja sivun tulisi kannustaa kävijöitään esimerkiksi tilaamaan palveluitasi.

Hakukoneoptimointi on useimmiten aikaa vievä prosessi, mutta onnistuneena sillä on pitkäaikaista hyötyä. Tässä kohtaa me astumme esiin. Tarjoamme tekemään hakukoneoptimointia verkkosivuillenne ja takaamme teille tyytyväisen lopputuloksen, sillä tyytyväinen asiakas on yrityksemme tärkein päämäärä. Oli kyseessä sitten verkkokaupan hakukoneoptimointi tai kotisivujen hakukoneoptimointi, voit luottaa meihin.

Google hakukoneoptimointi

Tarkemmin kerrottuna hakukoneet käyttävät useita kriteerejä päätellessään verkkosivujen arvoja. Esimerkiksi Googlen hakukone käyttää yli 200 eri kriteeriä sivujen pisteytyksissä. Päästäkseen hakutuloksissa mahdollisimman korkealle, täytyy näitä kriteereitä noudattaa parhaansa mukaan. Tällöin Googlen silmissä ja sivuston ranking kasvaa hakutuloksissa.

Hakukoneoptimoinnissa pätee tarkat pelisäännöt.

Onko kaikki keinot sallittu?

Jos hakukoneoptimointi on sinulle uusi asia, saatoit lukiessasi miettiä miksi ei vain käyttäisi kaikkia mahdollisia keinoja ja yrittäisi huijata hakukoneita pisteyttämään verkkosivusi hakutulosten kärkeen. Tämä on tietenkin loogisesti järkeen käyvä idea, mutta kaikki keinot eivät kuitenkaan ole sallittuja.

Hakukoneilla, kuten Googlella, on sääntöjä mitkä ovat kiellettyjä ja osa keinoista ovat luokiteltu epäinhimilliseksi, kuten esimerkiksi: avainsanoilla täyttäminen (keyword stuffing), näkymätön teksti, tekijänoikeuksien rikkominen ja kopioitu sisältö. 

Puhutaan niin kutsutuista Black-hat SEO ja White-hat SEO-tapauksista. Ensimmäinen tapauksista on kyseessä mikäli rikkoo hakukoneoptimoinnin sääntöjä. Näitä sääntöjä rikkomalla voi rangaistuksena olla pahimmassa tapauksessa verkkosivujesi piilottaminen hakukonetuloksista.

Fiksusti tekemällä säästää aikaa.

Hakukoneoptimoidut verkkosivut

Jotta säästyisi isolta vaivalta hakukoneoptimoinnissa, täytyy verkkosivut suunnitella ja toteuttaa hakukoneita ajatellen.

Hakukoneet suosivat helposti ymmärrettäviä sivuja. Jos verkkosivuilla on ymmärrettävyyttä hankaloittavia tekijöitä, kuten kuvilla toteutettuja linkkejä, luultavimmin verkkosivujen pisteytys tulee kärsimään.

Anna meidän hoitaa kotisivujesi toteutus ja suunnittelu.  Me toteutamme hakukoneoptimoidut verkkosivut alusta loppuun huolella, jotta säästyy aikaa ja rahaa.

hakukoneoptimoitu kotisivu

Omat sivut kunnossa, kaikki kunnossa?

Omien verkkosivujen optimointi ei kuitenkaan pelkästään riitä hakukoneille. Hakukoneet nimittäin tykkäävät myös siitä jos muilta sivuilta löytyy linkkejä jotka ohjaavat verkkosivuillesi (backlinks).

Kaikki kriteerit jotka ovat tänään voimassa eivät kuitenkaan välttämättä ole yhtä tärkeitä huomenna! Nimittäin tapa millä hakukoneet järjestävät sivuja, eli algoritmit, muuttuvat ja vaihtelevat jatkuvasti. Meidän jatkuva hakukoneoptimointipalvelu pitää huolen että sivustosi optimointi pysyy ajantasalla.

DatalyticsFinland

Datalytics Finland Oy

Verkkosivustojen asiantuntija

Yhteystiedot

📱 044 2999 902

📧 myynti@datalytics.fi

Seuraa meitä

© 2020 Datalytics Finland Oy